ifj. Bartha Aurél és Szarka Dávid párosa egy rendkívül küzdelmes versenyhétvégén van túl, hiszen a Székesfehérvár – Veszprém Rallyn egy olyan autóval álltak rajthoz, ami sosem volt még murván, ráadásul a váltójuk sem készült el időben, amit csak tetézett egy a felső lengőkarból leszakadó csavar. Aurél elárulta, hogy ez utóbbi volt az a pont, amikor már csak az lebegett a szeme előtt, hogy eljusson a célig.

Bartha Aurel Szekesfehervar Veszprem 2

Volt már tapasztalatotok ezzel az autóval murvás versenyen?

Nem, ezzel az autóval még soha nem tapasztalhattuk meg a murván való versenyzést, de nem is szerettük volna, mivel mint azt korábban is mondtam, ennek az autónak ez az utolsó éve és utána megy be a garázsba pihenni. Egy ilyen murva futam meg rengeteg kárt tud okozni.

Mennyivel igényelt másabb felkészülést ez a verseny egy aszfaltos futamhoz képest?

Teljesen más felkészülést igényel. Ott kezdődik, hogy alapból fel kell rakni a kisebb fékeket, felemelni az autót, ezenkívül a tömérdek alja védőről és egyebekről ne is beszéljünk… Ugye az autó soha nem ment murván, így nem volt sablon és az összes alakját, méretet most kellett lemérni, legyártani.

Bartha Aurel Szekesfehervar Veszprem

A szombati nap folyamán egy egyenletes versenyzést láthattunk tőletek, bár a várpalotai gyors végén majdnem sok volt…

Sajnos nem a tolókerekes váltónk volt az autón, mivel annak revíziója nem lett kész időben. Így egy utcai, nagyon hosszú váltóval, torsen sperrel indultunk neki a hétvégének. Próbáltam a legtöbbet kihozni a helyzetből, de az hamar fejét ütötte, hogy a másodikunk mindenhova rövid, a harmadik meg mindenhova hosszú… Próbáltam az autót “lendületben tartani” és ott igen, majdnem nagyon sok lett…

Kijelenthetjük, hogy a vasárnapi napotok nem volt egyszerű és problémamentes?

Vasárnap az egyes gyorsunk kicsit szenvedősre sikerült, mivel alapból laza talaj volt az erdőben, amire este ráesett egy kis eső is… Sajnos a torsen sperr terhelésre működik, így a kigyorsításunk és a kanyarsebességünk nagyon gyenge volt. A második gyorson meg sajnos az első féktávon kiszakadt a felső lengőkarunkat tartó csavar – bár azt a gyorsot még úgy ahogy sikerült tempósan teljesíteni. Személy szerint azt hittem, hogy defektünk van, de hamar észre vettük, hogy nem… Vissza is vettem a tempóból, mert ha a másik csavar is elszakad, akkor vége a hétvégénknek. Így a Kislőtéren hatalmas hátrányba kerültünk a többi pároshoz képest és onnantól már csak a cél lebegett a szemem előtt.

Bartha Aurel Szekesfehervar Veszprem 3

Hogyan összegeznéd a hétvégéteket?

A hétvégén sikerült nagyon sok új tapasztalatot gyűjtenünk a navigátorommal, mivel nem csak az autó, de mi ketten sem mentünk még soha murvás versenyen együtt.

Fontos pontok ezek a bajnokság szempontjából?

A bajnokság szempontjából nagyon fontos pontok ezek, hiszen így nem hátrányból hanem pontegyenlőséggel tudunk nekiindulni az utolsó két futamnak.