ifj. Bartha Aurél és Szarka Dávid párosa egy rendkívül küzdelmes versenyhétvégén van túl, hiszen a Székesfehérvár – Veszprém Rallyn egy olyan autóval álltak rajthoz, ami sosem volt még murván, ráadásul a váltójuk sem készült el időben, amit csak tetézett egy a felső lengőkarból leszakadó csavar. Aurél elárulta, hogy ez utóbbi volt az a pont, amikor már csak az lebegett a szeme előtt, hogy eljusson a célig.
Volt már tapasztalatotok ezzel az autóval murvás versenyen?
Nem, ezzel az autóval még soha nem tapasztalhattuk meg a murván való versenyzést, de nem is szerettük volna, mivel mint azt korábban is mondtam, ennek az autónak ez az utolsó éve és utána megy be a garázsba pihenni. Egy ilyen murva futam meg rengeteg kárt tud okozni.
Mennyivel igényelt másabb felkészülést ez a verseny egy aszfaltos futamhoz képest?
Teljesen más felkészülést igényel. Ott kezdődik, hogy alapból fel kell rakni a kisebb fékeket, felemelni az autót, ezenkívül a tömérdek alja védőről és egyebekről ne is beszéljünk… Ugye az autó soha nem ment murván, így nem volt sablon és az összes alakját, méretet most kellett lemérni, legyártani.
A szombati nap folyamán egy egyenletes versenyzést láthattunk tőletek, bár a várpalotai gyors végén majdnem sok volt…
Sajnos nem a tolókerekes váltónk volt az autón, mivel annak revíziója nem lett kész időben. Így egy utcai, nagyon hosszú váltóval, torsen sperrel indultunk neki a hétvégének. Próbáltam a legtöbbet kihozni a helyzetből, de az hamar fejét ütötte, hogy a másodikunk mindenhova rövid, a harmadik meg mindenhova hosszú… Próbáltam az autót “lendületben tartani” és ott igen, majdnem nagyon sok lett…
Kijelenthetjük, hogy a vasárnapi napotok nem volt egyszerű és problémamentes?
Vasárnap az egyes gyorsunk kicsit szenvedősre sikerült, mivel alapból laza talaj volt az erdőben, amire este ráesett egy kis eső is… Sajnos a torsen sperr terhelésre működik, így a kigyorsításunk és a kanyarsebességünk nagyon gyenge volt. A második gyorson meg sajnos az első féktávon kiszakadt a felső lengőkarunkat tartó csavar – bár azt a gyorsot még úgy ahogy sikerült tempósan teljesíteni. Személy szerint azt hittem, hogy defektünk van, de hamar észre vettük, hogy nem… Vissza is vettem a tempóból, mert ha a másik csavar is elszakad, akkor vége a hétvégénknek. Így a Kislőtéren hatalmas hátrányba kerültünk a többi pároshoz képest és onnantól már csak a cél lebegett a szemem előtt.
Hogyan összegeznéd a hétvégéteket?
A hétvégén sikerült nagyon sok új tapasztalatot gyűjtenünk a navigátorommal, mivel nem csak az autó, de mi ketten sem mentünk még soha murvás versenyen együtt.
Fontos pontok ezek a bajnokság szempontjából?
A bajnokság szempontjából nagyon fontos pontok ezek, hiszen így nem hátrányból hanem pontegyenlőséggel tudunk nekiindulni az utolsó két futamnak.